خبر عمومی

بندر کینگ عبدالله به هاب تجاری آسیا و اروپا تبدیل می شود

تاریخ : 1395/10/27


توان عملیاتی نخستین بندر خصوصی عربستانِ سعودی در سال 2016 میلادی با هشت درصد رشد به یک میلیون و 400 هزار TEU رسید.

به گزارش گروه بین الملل مانا، توان عملیاتیِ کانتینر در بندر کینگ عبدالله عربستان سعودی سال 2016 میلادی را با ثبت رقم یک میلیون و 400 هزار TEU به پایان رساند.

بر اساس این گزارش، بندر کینگ عبدالله با هدف افزایش ظرفیت در حال تامین زیرساخت های لازم است. افزون برآن، ساخت دو لنگرگاه برای شناورهای غول پیکر کانتینری روبه اتمام است و به احتمال قوی فعالیتشان تا پایان ماه جاری میلادی آغاز می شود. بر همین اساس، پیش بینی می شود توان عملیاتی بندر سالانه به رقم چهار میلیون TEU برسد.

در ادامۀ این گزارش، مدیر عامل شرکت توسعۀ بنادر عربستان سعودی گفت: بندر کینگ عبدالله در جهت تبدیل به هاب شرق-غرب و قرارگرفتن در مسیر اصلی تجارت آسیا و اروپا گام های استوار و رو به جلویی برمی دارد.

این گزارش ضمن اشاره به برنامه های دیگر بندر کینگ عبدالله، افزود: این بندر علاوه بر افزایش ظرفیت کانتینری برای افزایش ظرفیتِ جابه جایی کالای فله نیز ترمینال های کالای فله می سازد تا سالانه شاهد جابه جایی سه میلیون تن بار باشد. از سوی دیگر، ساخت ترمینال شناورهای RO-RO و جابه جایی 300 هزار دستگاه اتومبیل در سال از دیگر برنامه های بندر مذکور است.

شایان ذکر است، بندر کینگ عبدالله از زمان گشایش و طی سه سال گذشته به موجب برخورداری از آبهای عمیق و قرار گرفتن در دریای سرخ رشد قابل توجهی را در عملیاتِ خود تجربه کرده و به مسیر تردد بزرگترین شناورهای جهان تبدیل شده است.

تین نیوز

26دیماه 1395