اخبار انجمن

معاونت امور ترانزیت گمرکات استان خراسان رضوی خبر داد : بزودی سالن ترانزیت در گمرکات حذف خواهد شد

تاریخ : 1395/10/08

 
معاون امور ترانزیت گمرکات خراسان رضوی گفت : با الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی سرعت ترانزیت ،واردات وصادرات کشور نیز افزایش خواهد یافت .
حبیب الله دارایی در گفتگو ی اختصاصی با روابط عمومی انجمن صنفی حمل ونقل شرکتهای حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 34 عملیات گمرکی در بخش صادرات و واردات گمرک بصورت الکترونیکی انجام می شود گفت : برای جلوگیری از تقلب وقاچاق ارتباطات گمرک با سازمانهای همجوار بصورت سیستماتیک انجام میشود و اسناد دیجیتالی است .
وی افزود :حذف ایستگاههای دستی به روند وسرعت عمل خروج کالا وترانزیت تاثیر گذاشته است ودر آینده سعی داریم سالن ترانزیت گمرک حذف شود .
دارایی با اشاره به اینکه اکنون بصورت پایلوت تیر الکترونیک نیز با کشور ترکیه در حال اجراست اظهار امیدواری کرد با رفع خطاها ومشکلات سیستم ،این طرح در سایر نقاط مرزی کشور نیز به کار گرفته شود .
معاون امور ترانزیت گمرکات استان خراسان رضوی گفت :کل عملیات ترانزیت کشور با ابزارهای الکترونیکی در تهران –مرکز- رصد می شود و کالاهایی که به موقع به مقصد یا مرز نرسند سریعا پیگیری شده وعلت تاخیر از شرکتهای حمل ونقل سوال می شود .
وی افزود :با نصب دستگاهای ایکس ری (x-ray)در گمرکات کشور ،فک پلمپ ها به حداقل رسیده است .