خبر عمومی

رشد ۲۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر/ احداث ترمینال کانتینر با اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال

تاریخ : 1395/09/22


مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: طی این مدت ۴۷ هزار و ۱۷۵ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۶۷۳ هزار و ۸۲۴ تن کالا در بندرخرمشهر تخلیه و بارگیری شده است، اضافه کرد: در این بازه زمانی ۲۵۳ هزار و ۱۴۲ تن کالا به کشور کویت بارگیری شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از تردد ۳۰ هزار و ۶۴۹ مسافر به مقصد کویت و بصره از ابتدای امسال تاکنون از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج‌فارس خبر داد.

دریس به واردات ۸ هزار و ۲۱۰ دستگاه خودرو طی این مدت زمان به بندرخرمشهر اشاره کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون تردد بیش از ۴۴ هزار و ۶۱۴ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری ۲ هزار و ۴۸۸ فروند شناور در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است.

احداث ترمینال کانتینر با اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به احداث ترمینال کانتینر به‌عنوان مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری بندرخرمشهر طی امسال گفت: این ترمینال با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد ریال و در طول ۲۵ ماه توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.

دریس مدت بهره‌برداری از این ترمینال کانتینری را ۱۵ سال اعلام کرد و یادآور شد: ترمینال مذکور در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و در اراضی پشتیبانی بندرخرمشهر احداث خواهد شد.

اجرای ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در بندرخرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به اجرای ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در این بندر خبر داد و افزود: طی امسال، پروژه‌های تعمیرات اساسی اسکله‌های چهار پست، تعمیرات اساسی پسکرانه اسکله‌های ۲ تا ۷، نصب و راه‌اندازی سیستم اعلام حریق، زمینی کردن شبکه هوایی برق و زیرساخت دوربین‌های مداربسته در بندرخرمشهر در حال انجام هستند.

خارج‌سازی ۱۹ فروند مغروقه اروندرود در سال ۹۵

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ فروند مغروقه از آبراه بین‌المللی اروند توسط بندرخرمشهر خارج‌سازی شده است.

دریس یادآور شد: از سال ۷۲ (شروع بازسازی) تاکنون در مجموع ۱۷۸ فروند مغروقه از آب‌های اروند و کارون خارج‌سازی شده که شامل ۵۳ فروند از اروندرود و ۱۲۵ فروند از رودخانه کارون بوده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی

22 آذر1395