خبر عمومی

نوسازی ناوگان حمل و نقلی از اولویت‌های وزارت راه است/ وزارت راه برای توجه به ایمنی و جان مردم دغدغه دارد

تاریخ : 1395/09/18


نایب رییس‌کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی ناوگان فرسوده درحوزه ریلی و هوایی یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه‌های وزارت راه در این دوره بود که نشان از اهمیت وزیر وقت برای ایمنی سفر مردم دارد.

هادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام مخالفت خود با طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت: چند ماهی بیشتر تا پایان دولت فعلی باقی نمانده است و تغییر وزیر برای این مدت کوتاه به صلاح کشور نیست.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تغییر وزیر در این شرایط به معنای بلاتکلیفی معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی است که عملکرد آن‌ها به حوزه خدمات‌رسانی به مردم بازمی‌گردد. مشخص نیست که وزیر و یا سرپرست جدید چگونه تفکری داشته باشدو همین نکته منجر به پیچیده شدن مسائل و درنهایت به ضرر مردم تمام خواهد شد.

وی بابیان اینکه اولویت نمایندگان بهبود شرایط مردم و کمک به حل مشکل نه ایجاد مشکل است، گفت: متأسفانه یک نوع جو هیجانی درروند جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیردر مجلس حاکم بود که به‌مرور درحال کاهش است. بهتر این است که به فکر پیشبرد پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های انتخابیه خود و کمک به انجام آن‌ها باشیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عملکرد کلی مثبت شرکت راه‌آهن، استعفای مدیر شرکت راه‌آهن را اقدام به‌موقع دانست و گفت: معمولاً شاهد استعفای مدیران خطاکار نیستیم و اینکه بالاخره کسی راضی به استعفا می‌شود نکته مهم این جریان است که نباید آن را نادیده گرفت. حتی این خبر انعکاس زیادی در محافل خبری داشت و از آن به‌عنوان اقدامی نادر در ایران یاد می‌شد.

بهادری درعین‌حال توصیه کرد که نباید با زیر سؤال بردن راه‌آهن اعتماد مردم به سیستم ریلی کشور از بین برود و گفت: نوسازی ناوگان فرسوده در حوزه ریلی و هوایی یکی از سرفصل‌های اصلی برنامه‌های وزارت راه در این دوره بود که جای تشکر دارد. وزیر فعلی از همان ابتدا بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصرار داشتند که این نشان اهمیت وی به حوزه ایمنی و کیفیت خدمات‌دهی و نگرانی از جان مردم است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی 

18 آذر 1395