اخبار انجمن

مدیران دولتی صنعت حمل و نقل از مشورت و تخصص بخش خصوصی بیشتر استفاده کنند

تاریخ : 1395/08/10


سی امین جلسه هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی با حضور کلیه اعضاء شب گذشته نهم آبان ماه سال جاری در ساختمان اداری انجمن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی در این جلسه که بیش از دو ساعت طول کشید مهم ترین مکاتبات و رخدادهای مرتبط با حمل و نقل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در ابتدای این نشست علت عدم حضور انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی در نمایشگاه بین المللی هرات با موضوع حمل ونقل ،ترانزیت ، تجهیزات گمرکی و انبارها، عدم دعوت کتبی و ناهماهنگی نهادهای اجرایی و دولتی استان، مطرح و عنوان شد که شایسته است مدیران دولتی از تجربیات کارشناسان صنعت حمل و نقل و اطلاعات بخش خصوصی بویژه انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی بیش از پیش استفاده نمایند.
در ادامه این جلسه نامه ارسالی ناظر گمرکات استان خراسان رضوی در خصوص تمدید مهلت تعیین تکلیف ناوگان افغانی شرکتهای حمل و نقل که در گمرک دوغارون دچار مشکل بوده اند تا مورخه 30/09/95 تمدید شده است را قرائت نمود و به کلیه اعضاء انجمن توصیه شد تا با استفاده از فرصت مذکور نسبت به شرکت در کمیسیون مربوطه اقدام و وضعیت ناوگان مذکور را تعیین تکلیف نمایند.
در ادامه جلسه نامه کمیسون حمل و نقل اتاق بازرگانی که در مورخه 18/8/95 در تهران با موضوع امورکارنه تیر و سپرده شرکتهای حمل و نقل برگزار می شود قرائت و مقرر شد هیات مدیره انجمن و اعضاء در این جلسه حضور پر رنگ داشته باشند.
همچنین دعوتنامه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جهت مشارکت فعال انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی در شورای مذکور قرائت شد؛مهم ترین محورهای مورد بحث عبارتست از:
-بررسی پیشنهادات جهت بهبود محیط کسب و کار و استماع نظرات نمایندگان اصناف و تشکلها من جمله حمل ونقل بین المللی
-بررسی کارشناسی قوانین و مقررات جاری و پیشنهاد تکمیل یا اصلاح مفاد آن
-تنظیم و ارسال نظرات جهت ارایه امکانات و امتیازات مورد نیاز بخش خصوصی
-پیشنهاد و بررسی قراردادهای اجرایی دستگاههای دولتی با بخش خصوصی و تعاونی
-انتشار اطلاعات آماری مورد نیاز فعالان اقتصادی
-بررسی پیشنهادات اجرایی برای ارتقاء فرهنگ اقتصادی و اخلاق کسب و کار
در ادامه این نشست موضوع حضور شرکتهای حمل و نقل بین المللی در دوره های آموزشی فیاتا(فدراسيون بين‌المللی انجمن‌های فورواردرها( و استقبال شرکتها از دوره های مذکور بررسی و مقرر شد بخشناخمه ای در این خصوص به شرکت ها ابلاغ گردد.
در پایان جلسه نیز مواردی مانند امور مالی ومالیاتی انجمن،آخرین وضعیت بیمه های مسئولیت حمل و نقل مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.