خبر عمومی

کشتی‌های کانتینری لاینر، فرصت جدید بین‌المللی بندر امام خمینی (ره)

تاریخ : 1395/07/28


یک فروند کشتی کانتینری خارجی به ظرفیت بیش از TEU ۶۷۵۰ در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) پهلو گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این خصوص گفت: تردد مستمر شناورهای بزرگ خط کشتیرانی کانتینری از بنادر مختلف کشورهای جنوب شرق آسیا به بندرامام خمینی(ره) و برخورداری از تجهیزات و ادوات آماده کار و مناسب در پایانه ی اختصاصی کانتینری این مجتمع بزرگ بندری کشور، موجب شده که این بندر به عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال غربی خلیج فارس ایفای نقش کند.

گرایلو تصریح کرد: با ورود این کشتی بزرگ به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در مهرماه سال جاری، روند فعالیت خطوط کشتیرانی کانتینری به این مجتمع بزرگ بندری شتاب می‌گیرد.

او ادامه داد: بخشی از محموله‌های تخلیه شده در این بندر به مقصد بنادر مجاور از جمله خرمشهر و بوشهر و کشور عراق ترانشیپ (حمل کشتی به کشتی) می‌شود.

معاون دریایی و بندری همچنین با اشاره به سیاست‌گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای بهره‌گیری از منابع بخش غیردولتی جهت توسعه ظرفیت‌های بندری، تجهیز و ارتقاء توان پایانه‌ی کانتینری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در قالب قراردادهای سرمایه‌گذاری بلند مدت را از جمله برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل دانست.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اظهار امیدواری در این رابطه، در پایان گفت: در پی تمایل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری جهت توسعه و تجهیز پایانه ی تخلیه و بارگیری کانتینری، فرصت بسیار مناسبی برای رشد و رونق دو چندان حمل و نقل کانتینری و بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های بالقوه این بندر بزرگ تجاری کشور در این زمینه فراهم شود.

یادآور می‌شود کشتی حامل کالای کانتینری مذکور با ۳۰۴ متر طول، ۴۱ متر عرض و آبخور ۱۵ متر از جمله شناورهایی است که علیرغم تردد کم‌سابقه‌ی اینگونه شناورهای پهن پیکر به مجتمع بندری امام خمینی(ره)، تحت شرایط ایمن و با مهارت نیروهای عملیات دریایی این بندر پهلوگیری و جداسازی شد.

تین نیوز

27 مهر1395