خبر عمومی

کشتیرانی هانجین کره هشت پله سقوط کرد

تاریخ : 1395/07/17


شرکت کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی پس از چهار سال رویارویی با بحران مالی و کاهش 56 درصدیِ نقدینگی در سال جاری میلادی، سرانجام در اواخر ماه آگوست اعلام ورشکستگی کرد و از جایگاه هشتم خود در رنکینگ جهانیِ شرکت های حمل و نقل کانتینری با هشت پله سقوط در ردۀ 16 دنیا قرار گرفت.

به دنبال مذاکراتِ بی نتیجه با شرکت های لیزینگ شناورهای کانتینری، اپراتورها و مالکان شناورها مبنی بر کاهش نرخ چارتر، عدم حمایت بانک توسعۀ کره، عدم پرداخت بدهی های کلان و قطع همکاری شرکت کشتیرانی CMA CGM فرانسه در پنج خط سرویس دهی بزرگترین شرکت کشتیرانی کرۀ جنوبی ورشکسته و تجارت جهانی با اختلال روبه رو شد.
بر این اساس، شرکت هانجین با ناوگانی متشکل از 98 فروند شناور کانتینری به ظرفیت 616 هزار و 660 TEU ناچار تصمیم به فروش شناورها و دارای هایش گرفت به گونه ای که درحال حاضر با سقوط هشت پله ای تعداد شناورهای ناوگان هانجین به 48 فروند و به ظرفیت 350 هزار و 202 TEU رسیده تا این شرکت در بین برترین های حمل و نقل کانتینری در ردۀ 16 قرار بگیرد.

این گزارش در ادامه افزود: پس از سپری شدن یک ماه از سرگردانی شناورهای کانتینری متوقف شده در لنگرگاه های کشورهای دنیا کمک های مالی از سوی بزرگترین سهامدار این شرکت، خطوط هوایی کره، بزرگترین طلبکار آن، بانک توسعۀ کره و مدیر این شرکت زمینه هایی را فراهم کردند که به موجب آن با تامین هزینۀ تخلیۀ بار شناورهای کانتینری تکلیف برخی از آنها روشن شود.
از سویی دیگر، شرکت کشتیرانی کاسکو چین در بیانیه ای اعلام کرد که احتمالا دارایی های شرکت هانجین شامل ترمینال ها و واحدهای لجستیکی را خریداری کند.

همچنین، امکان پهلوگیری و تخلیۀ بار در بنادر آلمان، آمریکا، کانادا، ژاپن و سنگاپور فراهم آمده است.
افزون بر آن شرکت مرچنت هیوندای کرۀ جنوبی نیز در آخرین اظهارات خود اعلام کرد: با وجود بحران در بودجۀ مالی خود تصمیم دارد پنج فروند از شناورهای کانتینری هانجین هر کدام به ارزش 90 میلیون دلار و با ظرفیت مجموع 13 هزار TEU را خریداری کند.

تین نیوز

17مهر1395