خبر عمومی

اولین کنفرانس فرصت های اقتصادی جاده ابریشم چین-ایران

تاریخ : 1395/06/17


اتاق بازرگانی ایران در شانگهای و سازمان توسعه تجارت ایران TPO اولین کنفرانس فرصت های اقتصادی جاده ابریشم چین –ایران را در هشتم ستامبر سال جاری در شانگهای چین برگزار خواهند کرد.

به دنبال اجرائی شدن برجام و سفر رسمی Xi Jinpingرئیس جمهور چین به تهران در ژانویه سال جاری میلادی، 17 سند و موافقت نامه همکاری دوجانبه شامل توافق نامه استراتژیک 25 ساله ایران-چین و تفاهم نامه برای ایجاد سرمایه مشترک علمی جاده ابریشم بین مقامات رسمی چین و ایران به امضا رسید.

علاوه بر این، حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای چینی اش از توافق طرفین برای ساختن روابط اقتصادی به ارزش 600 میلیارد دلار در طی ده سال آینده خبر داده بود.

این گزارش ادامه داد:طرح ابتکاری یک جاده-یک ابریشم و توافق هسته ای ایران از پتانسل های فراوانی برای ایجاد یک عصر جدیدی ار روابط دیرینه و دوستانه دو کشور بهره مند هستند.ایران و چین از زمینه های اقتصادی مشترکی سود می برند که می توانند زمینه را برای توسعه بیشترهمکاری دوجانبه فراهم کند.

ایران از بزرگترین ذخایر هیدروکربن شامل نفت خام، گاز طبیعی در جهان برخوردار است که می تواند نیاز چین برای انرژی را در دهه های آینده تامین کند.علاوه براین، کشور مذکور یکی از بزرگترین بازارهای داخلی در منطقه را دارد که می تواند فرصت های خوب و سازنده ای را برای سرمایه گذاری و تجارت در اختیار شرکت های بزرگ اقتصادی چین قرار دهد.

شایان ذکر است: این کنفرانس فرصت مناسبی برای مدیران برتر اجرائی و تجاری از ایران و چین فراهم می کند تا پتانسیل های تجاری که به دنبال لغو تحریم های ایران و طرح ابتکاری یک جاده –یک ابریشم ایجاده شده است را مورد بحث و بررسی قرار دهند و همچنین تقویت همکاری های دوجانبه و سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور را در پی خواهد داشت.

تین نیوز

16شهریور 1395