خبر عمومی

حمل ۲۰۰ هزار تن بار ریلی تا ۵ ماه آینده در اینچه‌برون

تاریخ : 1395/06/14


مدیركل راه‌آهن شمال‌شرق‌۲، گفت: این اداره‌كل در راستای حمایت از شركت‌های بازرگانی و صادر‌كنندگان، تخفیفاتی ویژه مثل تخفیفات ۵۰ درصدی را لحاظ كرد تا شاهد رشد حمل‌و‌نقل در حوزه ریلی اینچه برون باشیم.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا قربانی، مدیركل راه‌آهن شمال‌شرق۲، در جلسه مرزی اینچه‌برون استان گلستان كه با هدف تبادل نظر و هم‌فكری در زمینه تسهیل مراودات ریلی بین ایران و تركمنستان برگزار شد، گفت: در صورت همكاری و تامین واگن‌های باری از طرف راه‌آهن تركمنستان، تا ۵ ماه آینده ۲۰۰ هزار تن حمل‌ونقل بار را شاهد خواهیم بود.

محمدرضا قربانی ادامه داد: راه‌آهن گرگان-اینچه برون بخشی از كریدور ریلی شرق دریای خزر بین سه كشور ایران، تركمنستان و قزاقستان با هدف دسترسی آسیای میانه به‌ویژه كشورهای تركمنستان و قزاقستان به آب‌های خلیج فارس و دریای عمان است كه فرصت بسیار مناسبی برای طرفین به شمار می‌رود تا در حوزه ریلی فعال و روان‌تر ظاهر شوند.

او افزود: اداره‌كل راه‌آهن شمال‌شرق2 در راستای حمایت از شركت‌های بازرگانی و صادركنندگان تخفیفاتی ویژه مثل تخفیفات ۵۰ درصدی را لحاظ كرد تا شاهد رشد حمل‌ونقل در حوزه ریلی اینچه‌برون باشیم. همانطورکه اگر راه‌آهن تركمنستان نیز تخفیفاتی مشابه برای بازرگانان و شركت‌های تجاری در نظر بگیرد، نقش بسزایی در افزایش جذب بار و محمولات و در نتیجه حمل‌و‌نقل آن‌ها با استفاده از خطوط ریلی خواهد داشت.

او عنوان كرد: برگزاری این نشست‌های ریلی با حضور طرفین (نمایندگان راه‌آهن ایران و تركمنستان) باعث مرتفع شدن موانع و مسائل حوزه ریلی شده كه در نهایت به تسهیل امور حمل‌ونقل ریلی بین دو طرف می انجامد.

در ادامه رئیس راه‌آهن عشق آباد، گفت: راه‌آهن تركمنستان در راستای همكاری و مراودات بین دو كشور و ارائه خدمات به شركت‌های تجاری همواره آماده ارائه و ارسال واگن‌های مخزن‌دار، لبه بلند و ... است.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن، او افزود: با وجود این خط ریلی، راه‌آهن هر دو كشور باید منسجم‌تر از قبل عمل كند و هر دو طرف در مورد جذب بار و حمل‌ونقل آن از این حوزه ریلی تلاش‌های مضاعفی را انجام دهند تا با افزایش حمل‌و‌نقل بار از حوزه ریلی اینچه‌برون این حوزه فعال‌تر شود.

جلسه مرزی اینچه‌برون استان گلستان با حضور رئیس راه‌آهن عشق آباد و هیئت همراه، مدیركل راه‌آهن شمال‌شرق۲، معاون بازرگانی و رئیس گروه بازرگانی بین‌المللی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون مدیركل صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان مرزبانی با هدف بحث و تبادل نظر در زمینه تسهیل مراودات ریلی بین ایران و تركمنستان برگزارشد.

تین نیوز

13شهریور1395