خبر عمومی

وجود 33 نوع عوارض و 65 نوع معافيت گمركي در كشور

تاریخ : 1395/06/06


رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران كه وزير اقتصاد را در سفر به استان آذربايجان شرقي همراهي مي‌كند، اقدامات گمرك جمهوري اسلامي ايران را تشريح كرد و گفت: 33 نوع عوارض و 65 نوع معافيت گمركي در كشور وجود دارد.
به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا)، مسعود كرباسيان كه در محل اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي سخن مي‌گفت با اشاره به اينكه در كشور ما 33 نوع عوارض و 65 نوع معافيت وجود دارد گفت: هنوز كه هنوز است نمي‌توانيم گواهي مبدأ بگيريم.
مسعود كرباسيان افزود: در بخش توليد ضمانت‌نامه 11 ماهه براي مواد اوليه داده مي‌شود و زمان ترخيص براي واحدهاي توليدي به كمتر از دو ساعت رسيده است.
وي درخصوص استاندارد تأكيد كرد: توافق شده كه حداكثر در مدت هشت روز استاندارد بايد جواب كالاها را ارئه دهد و نمي‌توان كالاي مردم را در گمرك بيش از مدت قانوني نگهداريم.
رئيس كل گمرك با اشاره به اينكه سياست گمرك ايجاد اتوبان براي توليد است، ادامه داد: سياست‌هاي ما كامل‌ترين در بخش توليد است.
كرباسيان با بيان اينكه همراه با دولت هستيم و از توليد حمايت مي‌كنيم، تأكيد كرد: درخصوص قاچاق بايد سخت‌گيري شود و از هفته ديگر تمام واردات كالا به بازرسي كالا متصل مي‌شود و از اتاق بازرگاني نيز درخواست كرده‌ايم كه گواهي مبدأ را الكترونيكي كند تا آسان‌سازي و روان‌سازي انجام گيرد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران

6شهریور ماه 1395