خبر عمومی

تشكيل اتاق شيشه‌اي ميان گمرك و نيروي انتظامي براي شناسايي كالاي قاچاق از غيرقاچاق/ هشدار گمرك به قاچاقچيان و صاحبان واقعي كالاها

تاریخ : 1395/06/02

 
گمرك ايران به دنبال كشفيات متعدد كالاي قاچاق طي هفته‌هاي اخير به قاچاقچيان هشدار داد؛ با توجه به برقراري ارتباط الكترونيكي گمرك با نيروي انتظامي از طريق سامانه جامع گمركي، امكان شناسايي كالاي قاچاق آسان‌تر و سريع‌تر گرديده است.
 به گزارش روابط عمومي گمرك ايران، بر اين اساس شرايط به گونه‌اي فراهم گرديده تا امكان تفكيك كالاي قاچاق از غيرقاچاق به صورت لحظه‌اي و تنها در 30ثانيه تا يك دقيقه انجام شود، بنابراين به كمك سامانه جامع گمركي و پنجره واحد تجاري فرامرزي و بهره‌گيري از هوش مصنوعي عمليات مبارزه با قاچاق كالا در سرتاسر كشورمان وارد مرحله جديدي شده است. بنابراين گزارش، با افزايش قدرت نظارتي گمرك و امكان رهگيري كالاي قاچاق تا مرحله عرضه و با توجه به امكان حسابرسي بعد از ترخيص، ريسك تخلف افزايش قابل‌توجهي يافته است كه نتيجه آن را در افزايش اعتماد به تجار درستكار مي‌توان جست‌وجو نمود. بنابر اعلام گمرك ايران دستگيري ترخيص‌كاران متخلف در كشفيات جديد گمرك و سرگرداني صاحبان اصلي كالاها نمونه بارزي از بر باد رفتن سرمايه صاحبان واقعي اين كالاهاست كه كالاي خود را به دست متخلفان و قانون گريزان سپرده‌اند.
گمرك ايران همچنين از خريداران عمده كالاهاي وارداتي درخواست كرد كه ابتدا از واردات قانوني و صحت ورود كالا از مبادي گمركي اطمينان حاصل كنند و سپس اقدام به خريد نمايند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران

1 شهریور ماه1395