خبر عمومی

كريدور ريلی ايران، تركمنستان و قزاقستان آماده حمل بار

تاریخ : 1395/03/26


 احداث ۵ كيلومتر خط ريلی در پايانه مرزی اينچه برون و محوطه‌هايی برای تخليه و بارگيری سنگ‌آهن و آهن آلات و صادرات كلينكر  آخرین اخباری است که از راه‌آهن شمال‌شرق۲ (گرگان) به گوش می‌رسد.
به گزارش تین‌نیوز، مديركل راه‌آهن شمال‌شرق۲ (گرگان) در حاشيه همايش معرفي ظرفيت‌هاي اينچه برون در كريدور ريلي ايران، تركمنستان و قزاقستان كه با حضور شركت‌هاي حمل‌و‌نقل ريلي، تجارو بازرگانان، برگزار شد، گفت: اين همايش با هدف شناسايي و استفاده بيش از پيش ازظرفيت و پتانسيل‌هاي حوزه صادرات، ترانززيت و واردات استان و كشوردر حوزه منطقه اينچه‌برون است.
محمدرضا قرباني در اين‌باره افزود: از تجار و بازرگانان دعوت بعمل مي‌آوريم تا ازخطوط ريلي اين حوزه (شمالشرق درياي خزر) استفاده بهينه داشته باشند.
قربانی با اعلام اينكه در سال گذشته توانستيم ۱۰ درصد حمل‌و‌نقل ريلي را به خود اختصاص دهيم، عنوان كرد: در پايانه مرزي اينچه برون ۵ كيلومتر خطوط احداث و محوطه‌هايي براي تخليه و بارگيري سنگ‌آهن و آهن‌آلات و صادرات كلينكر فراهم و براي حمل مواد نفتي، ترانزيت به بندرعباس و از آنجا به كشورهاي همسايه را شروع كرديم.
به گفته قربانی،  يكي ديگر از اقدامات اين حوزه، انعقاد قرارداد شركت RZD روسيه با راه‎آهن جمهوري اسلامي ايران بوده كه در اين راستا مقرر شد ، طي سه سال مسير راه‎آهن اينچه‎برون به گرمسار علامت‌گذاري، برقي وهمچنين پل‌ها و زيرگذرها مقاوم‌سازي شوند.
مديركل راه‌آهن شمال شرق ۲ (گرگان) گفت: در سال جاري با توجه به وجود زيرساخت‌هاي ريلي مناسب بستر و شرايط براي تجار و بازرگانان و به منظور انجام فعاليت‌هاي حمل‌و‌نقلي و صادرات و واردات محور در چارچوب قانون، فراهم شده است.
منبع : سایت خبری تین نیوز
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵