خبر عمومی

گسترش بومی گرایی ؛خطری که بخش توزیع بار را تهدید می کند

تاریخ : 1397/11/16


رواج پدیده بومی‌گرایی در حالی است که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر برخود با این پدیده تاکید دارد.

گسترش بومی‌گرایی؛ خطری که بخش توزیع بار را تهدید می‌کند
تین‌نیوز |
فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به تازگی از شدت یافتن پدیده بومی‌گرایی در مکان‌های توزیع بار خبر می‌دهند و عنوان می‌کنند این موضوع در حال گسترش است.

به گزارش تین‌نیوز، در این زمینه برخی کامیونداران و رانندگان در شبکه‌های اجتماعی از شهرهایی نام برده‌اند که اگرچه متقاضیان حمل بار در آنجا تا مدتی پیش با این پدیده رو‌به‌رو نبوده و همه کامیونداران در شرایط برابر موفق به اخذ بار از شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌شدند اما اکنون با ترویج بومی‌گرایی، اخذ بار در این شهرها نیز به رقابتی نابرابر بین افراد بومی و غیر بومی تبدیل شده است.

کوروش فلاحی راننده و کامیوندار در این مورد معتقد است بومی‌گرایی پدیده شومی است که همه از عواقب این ناهنجاری اجتماعی با خبر هستند اما برخودری با ان انجام نمی‌دهند.

او بیان کرد: پس از اجرایی شدن طرح تن کیلومتر عده‌ای انگشت‌‌شمار از رانندگان و کامیونداران که بعید می‌دانم پرداخته ذهن خودشان باشد همکاران خود را ترغیب به رواج پدیده شوم یعنی بومی‌گری کرده‌اند.

این راننده خاطرنشان کرد: متاسفانه با این پدیده نه تنها از طرف انجمن‌های صنفی برخوردی صورت نمی‌گیرد بلکه حتی در یکی از شهرها شنیده شده که ظاهرا رواج آن از سوی انجمن‌ها تشویق هم شده‌است.

فلاحی اظهار کرد: این در حالی است که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر عدالت در توزیه بار و برخود با پدیده بومی‌گرایی تاکید داشته و حتی در یکی از استان‌ها و شهر ... اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آن استان به طور صریح از انجمن صنفی شهرستان ... برخورد با موضوع را خواستار شده است.

به گزارش تین‌نیوز، این کامیوندار که با بیان این‌که رانندگان خواستار برخورد با بومی‌گرایی و تمکین نسبت به قانون در مواجهه با این گونه اتفاقات هستند، گفت: بومی‌گرایی و طرز فکرهای این‌گونه، زاییده افرادی است که از طریق تشکل‌های صنفی همسو با برخی چهره‌هایی که دستشان از صنف کوتاه شده است، هنوز وجود دارد و باید هرچه زودتر پاکسازی شود.

فلاحی تاکید کرد: این حرکات اگر رواج پیدا کند گریبان همگان را در هر نقطه دیگری از کشور خواهد گرفت.