خبر عمومی

شکایت یک راننده از تعلل گمرک و کمبود بار در بندرعباس

تاریخ : 1397/10/12


این درحالی است که به دلیل کاهش بار در بسیاری از استان‌ها تنها امید کامیون‌داران به دریافت سفارش حمل بار از پایانه بار بندرعباس و به طور کلی این استان است.

شکایت یک راننده از تعلل گمرک و کمبود بار در بندرعباس
تین‌نیوز |
یکی از رانندگانی که به پایانه بار بندرعباس رفت‌و آمد دارد با گلایه از کمبود بار نسبت به تقاضای حمل بار به خبرنگار ما گفت: عدم تصمیم‌گیری گمرک برای ترخیص به موقع بار از گمرگات بندر شهید رجایی باعث برهم خوردن میزان عرضه و تقاضا در بندرعباس شده است.

این فعال حمل‌و نقلی به خبرنگار ما، گفت: این درحالی است که به دلیل کاهش بار در بسیاری از استان‌ها تنها امید کامیون‌داران به دریافت سفارش حمل بار از پایانه بار بندرعباس و به طور کلی این استان است.

به گفته‌ این راننده خود مالک افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی کامیون باعث شده که رانندگان مجبور باشند با کاهش زمان استراحت بار بیش‌تری را جابه‌جا کنند؛ البته اگر به گفته‌ی این راننده کامیون در شرایط مناسبی قرار داشته باشد و لاستیک داشته باشد.

وی خبر داد که روز گذشته با تعویض گیربکس کامیون خود مبلغ 20 میلیون تومان پرداخت کرده است و این در شرایطی است که هیچ تعادلی بین میزان درآمد و هزینه‌های این صنف وجود ندارد.

در همین راستا گمرک بندر شهید رجایی اعلام‌کرد که 10 هزار کانتینر در بندر شهید رجایی در بلاتکلیفی قرار دارند. موضوعی که ارتباط زیادی به وضعیت بارگیری کامیون‌ها و افزایش میزان خواب کامیون‌ها در پایانه بار بندرعباس دارد.

اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور و جلسات معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر گفته است: در حال حاضر 42 هزار کانتینر در محوطه‌های بندر شهید رجایی وجود دارد که 10 هزار کانتینر از این تعداد از سال 80 تاکنون تعیین تکلیف نشده و بیشترین تعداد نیز مربوط به سال گذشته بوده است.

‌منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ظرفیت سالانه 100 میلیون تن کالا، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بندر تجاری ایران است که به‌تنهایی 58 درصد عملیات کالاهای غیرنفتی، 43 درصد عملیات جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و 85 درصد از عملیات کانتینری بنادر کشور را بر عهده دارد.

چند روز پیش نیز داریوش باقر جوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان در پاسخ به بخشی از اعتراضات رانندگان گفته بود که دلیل کمبود بار در پایانه بار بندرعباس و افزایش ساعت خواب رانندگان تصمیمات گمرک است و ربطی به وزارت راه و شهرسازی ندارد.

او خبر داده بود که 70 هزار راننده در نوبت بار آنلاین این پایانه قرار دارند و مدت انتظار اکنون به 20 روز رسیده است

منبع: خبر گزاری تین نیوز 12 دی ماه 97