خبر عمومی

مقاومت شرکت‌های حمل‌ونقلی در مقابل پرداخت کرایه توافقی

تاریخ : 1397/10/11


نبود مدیریت صحیح در تعیین نرخ کرایه‌ها و نرخ‌گذاری سلیقه‌ای باعث نارضایتی رانندگان وکامیونداران می‌شود.

مقاومت شرکت‌های حمل‌ونقلی در مقابل پرداخت کرایه توافقی
تین‌نیوز |
نبود مدیریت صحیح در تعیین نرخ کرایه‌ها و نرخ‌گذاری سلیقه‌ای باعث نارضایتی رانندگان وکامیونداران می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز یک راننده خودمالک و فعال حمل‌ونقلی با انتقاد از ناهماهنگی‌ها در بخش تعیین کرایه حمل بار گفت: باوجود مشکلات متعدد در بخش حمل‌ونقل پایانه بندرعباس، وقتی برای برخی از مسیرها و با توجه به نوع بار، کرایه مشخصی که تعیین شده، اجرایی نمی‌شود، نارضایتی رانندگان را در پی دارد.

وی توضیح‌ داد: با وجود اینکه هزینه‌ها واستهلاک کامیون در مسافت طولی تعریف‌شده است و قابل‌محاسبه است چرا باید نرخ کرایه یک مسیر از مبدأ بندرعباس متفاوت باشد؟

خداداد بکرانی در توضیح این شرایط گفت: مثلاً نرخ کرایه بندرعباس به رشت، نوع بار کانتینر ۲۰فوت با وزن ۱۵الی۲۲ تن؛ مبلغ ۳۲۸۰هزارتومان و نرخ کرایه بندرعباس به رشت نوع بار شمش آهن از فولاد هرمزگان با وزن بار ۱۵الی ۲۲ تن مبلغ ۲۹۸۵ هزارتومان اعلام بار می‌شود. این نرخ‌ها نرخ پایه کرایه اعلام بار است.

او با طرح این سؤال که این تفاوت بر چه مبنایی است؟ ادامه داد: مگر هزینه‌ها و استهلاک کامیون باهم تفاوتی دارد؟ نبود مدیریت صحیح در تعیین نرخ کرایه‌ها و نرخ‌گذاری سلیقه‌ای باعث نارضایتی رانندگان و کامیونداران می‌شود.طرح تن بر کیلومتر نیز که با تصویب شورای عالی هماهنگی ترابری لازم الاجرا شد هنوز در بندرعباس اجرایی نمی‌شود و تلاش شرکت‌ها نیز این است که به هر نحو ممکن برای نرخ هایی که فعلاً اعلام می شود؛ بهانه‌تراشی می‌کنند.

او ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل طرح تن بر کیلومتر این نواقص در مهم‌ترین بندر کشور که از لحاظ تردد کامیون‌ها و میزان جابجایی بار و درآمدزایی نقش مهمی در حمل‌ونقل کشور را ایفا می‌کند مرتفع شود

منبع:خبرگزاری تین نیوز 11دی ماه 97