اخبار انجمن

روز ملّی حمل و نقل فقط روی تقویم !! !

تاریخ : 1397/09/29

آئین تجلیل از پیشکسوتان و شرکت های نمونه حوزه حمل ونقل بین المللی استان خراسان رضوی که هر ساله د رهفته حمل ونقل برگزار میشود شب گذشته با حضور مسئولین دولتی استانی و همچنین سرپرست استانداری استان خراسان جناب آقای میرزایی برگزار شد . د رادامه متن سخنرانی جناب آقای احمد زمانیان یزدی رئیس هیئت مدیره انجمن را از دیدگانتان میگذرانیم.

روز ملّی حمل و نقل فقط روی تقویم !! !
نام گذاری روز ها و هفته ها در تقویم همه ی ملل جهان مرسوم است .به عبارتی همه کشور ها برای پاس داشت و یاد بود رخداد ها و نشان دادن اهمیت موضوعات ملّی و وطنی خود روزهایی را در تقویم خود مشخص می کنند تا حادثه تاریخی ملّت خود را ماندگار سازند .
رسم غریبی است این نام گذاری روز ملّی حمل ونقل .
عجیب تر آنکه پسوند ملّی هم دارد . با خود می اندیشم چه نگاه والایی بوده که حمل و نقل را ملّی دانسته است .
رسم ملّی کردن صنایع و خدمات در ایران ،دقیقا نشان دهنده تاکید بر استقلال و هویت بومی آن صنعت دارد .
آری ،صنعت حمل ونقل راهی برای تقویت استقلال و در آمد ملّی (مردم )در کشور است .اما آیا واقعا اینگونه است ؟
معتقدم بسنده کردن به نام روز ملّی حمل ونقل در صفحات تقویم ،جفای به وطن و ملّیت است .
ایران ،سرزمین تلاطم های تاریخی ،فرهنگی و اجتماعی و سیاسی بوده است .افول احساس میهن دوستی به حمل ونقل هم سرایت کرده است .
امروزه با صنعتی به نام حمل ونقل مواجه هستیم که با وجودبلوغ تاریخی خود ،هنوز لباس نوزادی بر تن دارد .
سرپرست مشخص ،متخصص و واحد ندارد و چشم اندازی برای آینده آن متصور نیستم .
همکاران گرامی و بزرگوار ،روز ملّی حمل ونقل را به شما تبریک عرض می کنم اما زمانی این روز برای ما گرامی است که گرامی نیز شناخته شویم .آیا ارج نهادن به فعالان این صنعت ملّی در مقام حرف و عمل یکی است ؟
آیا تعدد قوانین و مقررات متضاد ، عدم اجرای قوانین مالیاتی عادلانه و مبهم بودن جایگاه ترانزیت در درآمد ملّی کشور ، به معنای گرامی داشته شدن است ؟
قطعا پاسخ منفی است
امروز صنعت ملّی حمل ونقل با نابسامانی و سردرگمی مواجه است .بدون تردید زمان آن رسیده است که نقش نمایندگان مردم و بخش خصوصی در اقتصاد ملّی را باور کنیم .
پر واضح است که اقتصاد تک محصولی ، مانعی برای رشد سایر در آمد های ملّی است . تا زمانیکه یک بشکه 50 دلاری نفت محل در آمد کشور است ، به ترانزیت که حداقل تنی 15 دلار برای دولت درآمد دارد وقعی نمی نهند.
حال در شرایطی که تحریم های ظالمانه، ملّیت، عشق و وطن ما را تهدید کرده است .دیگر زمان آن نیست، که هر تن 15 دلاری را به گوشه عزلت بنهیم و به این بخش در آمد ملّی بی توجهی کنیم .
ما فعالان این صنعت قصد آن نداریم که ترانزیت را جایگزین نفت نماییم. این امری محال و زمان بر است اما به جّد معتقدیم، می توانیم به توسعه کشور کمک کنیم و نقش خود را ایفا نماییم .
خواسته ما، شنیده شدن، مورد مشورت قرار گرفتن و مورد اعتماد واقع شدن است .
ما می توانیم با حسّ وطن دوستی و ذهن هوشیار ایرانی، با حمایت دولت محترم با توان و کوشش جایگاه ترانزیت کالا در کشورمان را ارتقاء دهیم.
دَست به دَست هم دهیم به مِهر میهن خویش را کنیم آباد