خبر عمومی

تغییر مسیر ناوگان ترانزیت به سمت حمل بار داخلی

تاریخ : 1397/05/06

در پی افزایش قیمت ارز رخ داد:

هزینه‌های ویزا و عوارض کشورهای مسیر آن‌قدر به بخش ترانزیت فشار آورده است که رانندگان ترانزیت بعضا مسیر خود را از حمل ترانزیت تغییر و به‌ سوی حمل‌های داخلی تغییر داده اند.

تغییر مسیر رانندگان ترانزیت به سمت حمل بار داخلی
تین‌نیوز |
عضو اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی و فعال ترانزیتی گفت: در پی افزایش نرخ ارزش، هزینه‌های رانندگان ترانزیت به شدت بالا رفته است و تخصیص ارز بین‌راهی به رانندگان ترانزیت کشور، ضرورت دارد.

ابراهیم عطایی عضو اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی و فعال ترانزیتی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: هزینه‌های ویزا و عوارض کشورهای مسیر آن‌قدر به این بخش فشار آورده است که رانندگان ترانزیت بعضا مسیر خود را از حمل ترانزیت تغییر و به‌ سوی حمل‌های داخلی، که آن هم تعریف چندانی ندارد، تغییر داده‌اند.

این فعال ترانزیتی ادامه داد: اگرچه افزایش کرایه تا حدودی دردهای رانندگان کامیون التیام بخشید، اما افزایش نرخ ارز، بر قیمت ترانزیت افزوده می‌شود که این خود به‌مرور زمان بر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی کشور اثر منفی خواهد گذاشت و چه‌بسا مسیر ترانزیت را تغییر خواهد داد.

عضو اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: از همه متصدیان تقاضا و پیشنهاد می‌شود در این شرایط بد اقتصادی به اهمیت ترانزیت، این پدیده خدادادی بیش‌ازپیش پی‌برده و با اختصاص ارز با نرخ مصوب هر چه سریع‌تر اقدام کنند و رانندگان مسیرهای ترانزیتی را از آفت هزینه‌های زیاد نجات دهند.

این فعال حمل‌و‌نقلی گفت: ما همچنان امیدواریم اهمیت ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی هر چه سریع‌تر به اولویت‌های اول دولت تبدیل شود.

به گفته عطایی در حالی که افزایش هزینه‌های بین‌راهی رانندگان منجر به ترک آن‌ها از حمل بارهای بین‌المللی و به مرور زمان بیکاری می شود چه‌بسا خیلی از مشکلات امروز جامعه ازجمله بیکاری با تقویت ترانزیت حل شود.

منبع : خبر گزاری تین نیوز 6 مرداد ماه 97